Valpar, MH, FB, Röntgenresultat...

Äntligen ska jag försöka få till en liten uppdatering :).

Danne och Ollie valparna på Kennel Wood & Water fyller 7 veckor i helgen
och är med andra ord leveransklara nästa helg, midsommar helgen.
I dagsläget finns det 2 gyllene hanar kvar, så letar du efter en härlig valp att
jobba med tveka inte att kontakta Ingvar och Lena0220 - 35754.



Danne och Ollie valp :)

Anneli har skickat så goa kort på "Bosse" ifrån sista kullen och eftersom
jag har varit så seg på att uppdatera bloggen på sista tiden har nog "Bosse"
växt en hel del. Ska försöka bättra mig :)





Bosse med sitt ben :)

Även Håkan har skickat härliga kort på "Mattis" som är bror till "Bosse".





Två supergoa bröder :)

På Kennel Vassruggen där "Danne" är pappa till Å-kullen har det hänt en massa
roliga saker.
Kullen är nu MH och Funktionsbeskriven med bra resultat. Kika gärna in på
Vassruggens hemsida där Ulla har gjort jättefina spindeldiagram över både
MH och FB för kullen.
Det känns jätteskönt och roligt att "Danne" har lämnat så bra hundar både
mentalt, funktionsmässigt och hittils hälsomässigt.
5 av valparna i kullen är röntgade med bra resultat HD/A och ED 0/0, härligt :)
"Whip" V Åge Mjödvitner startade på sitt första jaktprov förra helgen med ett
starkt 2:a pris som resultat. Ett super GRATTIS till Catherine och "Whip".
"Årja" V Årja Lavenskratti har blivit godkänd i anlagsklass viltspår. Ett jätte
GRATTIS säger vi där också.

Här hemma har vi mest tränat vatten när vädret har tillåtit, det gäller att passa
på. Lilla "Pillan" har fått testa på lite apportering mest för att jag vill kolla av
lite hur hon fungerar och visst har hon det i blodet :) så nu lägger vi inte större
vikt vid det utan konsentrerar oss på passivitet och vardagslydnad för hennes
del.



Med fart, stil och utan tvekan ;) "Pillan" på väg ut ...







Mattes lilla "Pillan" :)

Önskar er alla en underbar sommar :)))


Kommentarer
Postat av: Josse

Hej! Jag har försökt nå dig på mailen, kommer mailen inte fram eller ignorerar du mina brev? ;)

Jag har iallafall skrivit och frågat om dina framtida valp-planer. Har inte tänkt på att ringa än, då det inte riktigt är aktuellt för mig med en valp, men jag är helt klart intresserad av att få en valp av dig! Vore bussigt om du kunde höra av dig om hur framtiden ser ut, skriv några rader i ett av mina mail, eller rent av ring :) 073-768 99 62.



Hoppas på kontakt!

Ha det gott, trevlig sommar du med.

Mvh Josefin, 22 år i Värnamo.

2010-06-21 @ 14:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0