Våra småttingar och...

I onsdags va Mickis, Danne och jag iväg och tränade med Erika och Ando, med oss hade vi
även Balder och Ösa. Bra för dom små trollen att få följa med och titta när dom stora grabbarna
tränar och själva få prova på lite. Kan ju bara säga att det fungerade kanon, vilka små godingar.
Dom fick träna passivitet, ligga bak i bilen med luckan öppen när det hände saker runt omkring.

Det va som synes inga problem. Danne har ju aldrig haft speciellt svårt för att
koppla av när han inte jobbar. Kan nämna att det va första gången Balder och Ösa
satt i bur bak i bilen. Passivitetsträning i alla de former är något jag lägger ner
mycke tid på så även kontakt träning.

Här är det lilla Ösa som övar lite kontakt.

Min lilla goding Balder.
Eftersom Erika hade tinat upp ett gäng fåglar skulle ju självklart Balder och Ösa
också få prova på vilt på annat ställe än hemma på tomten. Fågel i vatten va det
första gången dom fick prova på. Vattnet va väldigt kallt och det va ingen värme i
luften så det blev fågel en liten bit ut i vattnet. Jag ville egentligen bara se hur dom
reagerade eftersom vattnet också va första gången.

Här har Ösa fått in anden en bit närmre strand och är precis påväg att greppa den.
Alla som har hållit på med blöta fåglar vet ju att dom väger en del.

Inga problem för den här lilla damen. Ett härligt grepp om fågeln och sedan kom
hon upp. Vilken liten pärla. Balder fick självklart också prova på och det fungerade
lika bra.
Efter att dom hade testat fågel i vatten fick dom prova på skata på land.

Balder har kommit in med en liten skata till mig. Det viktiga är att man tar emot
hunden och inte fågeln. Båda valparna hade bra grepp om fåglarna och lämnade
villigt ifrån sig dom.

Ösa har fått en kort markering som hon har hämtat.

Här har hon kommit in med den.
Till Danne och Ando las det ut ett sök på duvor, trutar, kråkor och kanin. Söket gjordes
brett men inte speciellt djupt eftersom vi ville att herrarna skulle slå på näsorna ifrån start.
Så härligt att se dessa grabbar arbeta. Idag va det verkligen snabbt ut och snabbt in. Jag
är så nöjd med Dannes arbete idag. Erika fotade Danne i arbete, lite suddiga bilder beroende
på ljuset och farten. Tack för bilderna.

Danne påväg in med en trut som han plockade upp nere i sumpmarken.

Det va ett tungt sök med blandad terräng.

Danne påväg in med duva. Vad kan jag säga annat än att jag är supernöjd med
mina tre pärlor.

Tre andra små pärlor har vi fortfarande kvar som vi inte har hittat dom rätta hemmen åt.
Vad man tränar med sin hund spelar egentligen inte så stor roll bara man har kul tillsammans.
Så är det någon som letar efter en härlig allround Goldenvalp att ha roligt tillsammans
med är ni hjärtligt välkomna att ringa oss för mer information på
0381-21008 eller 0704931674




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0