Bilder, veterinärbesök...

Tack alla goa valpköpare för dom fina bilderna ni skickar.
Fick en jättehärlig bild på Kluriga Klara "Clara" när hon tränar.
Vilket hopp...underbart att se. Björn och Clara håller som bäst
på att finslipa momenten i Elitlydnaden för att starta officiellt.
Ni är ju så himla duktiga så det går säkert bra, vi håller tummarna
för er.

Nästa bild är på Ebbot, Pyttes och Suddens son och Visslas bror. Tack Pia

för den fina bilden. Ojoj va tiden går fort, tycker det va igår jag hade dom små liven

här hemma. Nu är dom ju inte längre så små, Ebbot har utvecklats till en ståtlig
unghund.

Fick flera bilder på lille Valder, jag valde en som jag tycker är så himla skön.
Lillskrutten ser ut att må riktigt bra i sitt jordhål. Tack Susanne och Magnus
för dom fina bilderna.

Så kul att få små rapporter om hur det går för hundarna. Dom valparna som
har flyttat ur sista kullen verkar ha funnit sig väl tillrätta. Susanne berättade att
dom hade mött någon med 5 stora hundar som hade skällt mot lille Valder, han
hade inte brytt sig nämvärt utan lagt sig ner och kollat runt lite. Dom fick
omdömet att Valder va en lugn valp med bra lynne. Härligt att höra...han känner
sig trygg med andra ord och liknar pappa Danne väldigt mycket till sättet. Danne
va också väldigt cool som liten. Spännande att se vad det blir av dessa små guld
klimpar.

Häromdagen fick vi besök av länsveterinären som svängde förbi och vaccinerde
valparna. Allt va bara bra med dom små svansviftarna. Nu behöver dom inga mer
sprutor förren dom fyller 1 år.


Kommentarer
Postat av: Björn & Clara

Tjena

Jag fick ett gott skratt då jag såg Valder i sin jordhög. Precis likadant som vad Clara gjorde.

Innan jag hämtade Clara hade jag gjort om hela gräsmattan så då var jättefin men inte länge till för lilla Clara gjorde hål både här o där.



Innan den officiella debuten blir det några träningstävlingar o klubbmästerskap.



Björn med Clara

2008-09-04 @ 10:53:14
URL: http://www.clarabella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0